Suesca

Lieve allemaal, het is al weer een paar dagen geleden maaaar dit weekend heb ik m'n eerste uitstapje buiten de stad gemaakt! Met nog 23 anderen ben ik dit weekend naar Suesca geweest, een klein plaatsje op ongeveer een uur rijden afstand van Bogota. Zaterdagmorgen verzamelden we op het meest noordelijke busterminal van Bogota, om daar op een busje te stappen. Na een heerlijk ritje door het mooie colombiaanse landschap kwamen we aan in een krakkemikkig oud stadje, waar we eerst liters bier en heel veel knakworstjes hebben ingeslagen, voordat we naar de camping liepen met al onze troep. Deze wandeling ging deels over een oude treinrails die langs de bergen liep waar nu al aardig wat mensen aan het klimmen waren. De camping zelf lag echt middenin de natuur, geen huis of weg te bekennen, enkel bomen, bergen en gras. Heerlijk!! Wat was dit anders dan de drukke stad die we nu gewend zijn, waar je geen zuurstof maar uitlaatgassen ademt en je geen moment rust hebt. Na het tentenkamp opgezet te hebben was het tijd voor hike nummer 1. We zijn de camping afgelopen en hebben letterlijk alleen maar meters in verticale richting gemaakt. Door bosjes en bomen zijn we naar boven geklauterd, de rotsen op en zo boven op de berg uitgekomen. Zware trip, maar dan heb je ook wat! Een geweldig uitzicht over de vallei met een heerlijk zonnetje en een heerlijke knakworsten lunch, wat wil een mens nog meer. De afdaling hebben we via een andere route gedaan waardoor we gelukkig niet net zo steil naar beneden hoefden als we naar boven zijn gegaan. Bij aankomst beneden was het tijd om zo'n zelfde berg op een andere manier aan te pakken: we gingen nu écht bergbeklimmen!! Vastgemaakt aan een touw en uitgerust met een tuigje en helm mochten we proberen om de berg op te komen, en ondanks mijn kleine beentjes ben ik toch aardig ver gekomen! Echt heel gaaf, maar oh oh oh wat zwaar. Na dit avontuur zijn we weer terug gegaan naar de camping, waar we heel chill wat spelletjes hebben zitten doen voordat we een traditioneel colombiaanse maaltijd zouden gaan nuttigen: arepas! Arepas zijn een soort kleine pannekoekjes, gemaakt van maismeel. Je kan ze vullen met alles wat je maar kan bedenken, en ze worden hier eigenlijk de hele dag door wel gegeten. Hierna hebben we heerlijk bij het kampvuur marsmellows geroosterd, voordat het toch wel iets te koud werd en we in het campinghuisje onze voorraad bier verschranst hebben. Die nacht sliepen we met z'n 7en in een 4persoonstent (geen zorgen, alleen meisjes) en hebben we kunnen meemaken hoe koud de colombiaanse nachten kunnen zijn..

De volgende ochtend waren we al vroeg op voor een heerlijk ontbijtje, waarna we op pad gingen voor hike nummer 2. Deze tocht was een stuk verder en uiteindelijk ook wat hoger, maar minder geklauter dan de dag ervoor. We hebben een eindeloos mooi lang stuk gelopen om vervolgens te lunchen (onze knakworsten waren nog steeds niet op) met uitzicht over de hele vallei. Op de terugweg zijn we nog ietsjes hoger gegaan, waar het uitzicht nog vele malen mooier was, voordat we toch echt weer gingen afdalen en de camping terug op moesten zoeken. Deze hele toch beving een uurtje of 5, dus je kan je voorstellen dat we na een niet al te lange nacht aardig moe waren. Bij terugkomst op de camping was het helaas direct al tijd om onze spullen te pakken en de weg over de rails terug te maken naar de bus toe.

Al met al was deze trip echt een heerlijke onderbreking van het dagelijkse leven in Bogotá, met geweldig leuke, relaxte mensen, en een heeeeeeeeeeeeeeerlijk weekendje natuur!! Dit was nog maar het begin van alles wat Colombia te bieden heeft, maar oh wat heb ik veel zin om het te ontdekken!! Ik ben vandaag precies 1 maand (JA ECHT ZO LANG AL!!) in Colombia en ik geniet met volle teugen.

Lieeeeeefs, Nouck

p.s. vergeet niet de foto's van deze trip te bekijken!! Zie onder foto's het album "Suesca".

vati

Jaloers op je. Vati xxx

Mutti

Gelukkig ben je heelheids weer terug in bogota gekomen
Op naar het volgend avontuur xxxxxx

Henny

Wat is het toch een prachtig land,geniet van alles dat je ziet en mee maakt,de herinneringen zijn voor altijd,misschien heb je een x tijd om naar Pipolito te gaan stadje met alle jaargetijden zo mooi en ook de opgravingen zijn ook beziens waardig,midden in de Andes.

Joke

Geniet maar tijdens deze dagen want je Moët toch ook nog werken nog 3 maanden veel plezier xxxx