De reis begint!

Hoi lieverds,

op aanvraag van mn pappie, hier weer een verslagje van m'n avonturen! Na een GEWELDIGE week in San Fransisco, kwam ik zondag 5 Juni weer aan in Bogota. Ik was weer thuis! En wat een fijn gevoel! Helaas was de stad wel erg leeg, aangezien 90% van m'n familie, vrienden en huisgenoten de stad al had verlaten.. Gelukkig waren twee van m'n Franse roomies nog in Bogota, en was ook goede Braziliaanse vriend Wellinton er nog. Na weer even bijgekomen te zijn ben ik 's avonds met huisgenoot Vicky naar het huis van Welli gegaan om daar te eten en film te kijken. Het was ongelofelijk raar om hier te zijn, in dit huis heb ik de afgelopen maanden bijna elk weekend heel veel tijd doorgebracht, geslapen en praktisch gewoond met de 4 ontzettend goede vrienden die ik hier gemaakt heb... En nu was alleen welli thuis. Bogota was niet meer hetzelfde. De volgende dag heb ik dus ook snel m'n ticket geboekt richting Cartagena, en heb ik al m'n spul ingepakt. Na een laatste etentje met de overgebleven huisgenoten en m'n allerlaatste nachtje in Bogota, was het op dinsdagochtend tijd om voor de laatste keer afscheid te nemen van Jamie (een van m'n 3 internationale zusjes) en goede vriend Bruno, voordat ik mn allerlaatste trip naar het vliegveld zou maken. Wat een raar idee, ik verliet nu de plek waar ik 4,5 maand met zo ontzettend veel plezier heb gewoond en zoveel mooie dingen heb meegemaakt.. Gelukkig werd ik op het vliegveld uitgezwaaid door Welli, maar toen begon het toch echt. Na een soepele vlucht kwam ik zo'n 2,5 uur later aan in het hostel in Cartagena, waar gezuster #2 Sara me direct om de hals vloog. Met haar zou ik nu ongeveer 2,5e week samen gaan reizen door Colombia! In Cartagena hebben we in anderhalve dag de stad verkend en wat nieuwe vrienden gemaakt, met wie we op donderdagochtend naar Santa Marta zijn vertrokken. Alle steden zijn verbonden met een heel goed busnetwerk, maar wij hadden net pech (autopech ja) dus zo'n 8 uur en 3 bussen later kwamen we aan in Santa Marta. De volgende ochtend hebben we snel onze trip naar Ciudad Perdida geboekt en zijn we gaan snorkelen in een prachtig baaitje in Taganga met super helder water, en hebben we hier superveel vissen en koraal gezien. De volgende ochtend was het dan toch echt tijd voor de trip waar we al tijden naar uitkeken: de Ciudad Perdida. 4 dagen hiken door de jungle, met op dag 3 als hoogtepunt de overblijfselen van een indigenous dorp dat hier eeuwen geleden gestaan heeft. En wat een trip was het. We bleken al snel een geweldig leuke groep te hebben. Vooral met Nieuw Zeelander Luke klikte het al direct goed, en doopten we ons trio om tot de Sneakersquad (aangezien wij de enige drie sukkels waren die geen echte hiking schoenen hadden maar de trip op onze sneakertjes wilde gaan doen). De hike was erg goed opgedeeld, met stops voor fruit en lunch bij riviertjes, zodat we steeds goed konden aansterken en de liters zweet van ons lichaam af konden wassen. Want ja, urenlang hiken door de jungle met een temperatuur rond de 35 graden en een hele hoge luchtvochtigheid houd je niet lang fris en droog... In de avonden sliepen we in kampen diep in de jungle, waar we (thank god!) netten rond ons bed (hangmat) hadden om ons te beschermen tegen de muggen, slangen en insecten (ja Leona, ook tarantula's...). De dagen waren lang en warm, de hikes lang en zwaar, maar het uitzicht maakte alles drie keer goed. Wat een geweldige ervaring!! Na twee en halve dag bereikten we de Ciudad Perdida ("verloren stad"), waarna we de weg weer terug maakten. Het was het zo ontzettend waard! Zelfs de zwaar gekneusde vinger die ik eraan overgehouden heb (heel dom gestruikeld over m'n eigen voeten op het minst moeilijke en minst gevaarlijke stuk van de trip) kan niet op tegen deze ervaring.

Na deze dagen van inspanning besloten we met z'n drieën (Luke was nu officieel geadopteerd) te vertrekken naar het paradijs... Dus kwamen we afgelopen woensdag aan in La Brisa Tranquila, een hostel gebouwd op een afgelegen stuk strand. Hier hebben we 2,5e dag genoten van intense rust, prachtige zee en strand, goed gezelschap en de heerlijke Caraïbische zon. Vanuit dit paradijs zijn we vertrokken naar het volgende, namelijk een van de vele (maar zeker het mooiste) nationale natuur park: Parque Tayrona. Dit park is een aaneenschakeling van hagelwitte stranden, met de blauwste en meest heldere zee die ik ooit heb gezien, afgeschermd van de buitenwerteld door een stuk jungle. Na een hike van zo'n 1,5 uur kwamen we aan op de plek waar we die nacht wilde doorbrengen. Helaas was Luke ziek geworden, dus terwijl hij sliep zijn Sara en ik gaan zwemmen en zaten we 's avonds in onze pyjama's in een veel te luxe restaurant. De volgende dag liepen we al vroeg in de ochtend het resterende uur naar Cabo San Juan, om daar een hangmat te bemachtigen in het felbegeerde torentje bovenop de rotsen, met uitzicht over de hele baai. En ja hoor, lucky bastards dat we zijn sliepen we die avond op het mooiste plekje van heel het park. Wát een geweldige plek! Adembenemend mooi! Foto's uploaden kan ik nu nog niet, maar die zullen zeker volgen. De laatste dag in het park (gisteren, zondag dus) hebben we weer hikend doorgebracht, eerst naar Pueblito (weer een oud indigenous dorp) en later terug naar de uitgang. Na weer een nachtje in La Brisa (10 min van het park vandaan) ziin we nu halverwege een 6uur durende busrit opweg naar Mompox, een historisch dorpje in een woestijnomgeving, meer landinwaarts. Vanuit hier vertrekken we na 1 a 2 dagen naar Medellin, de stad van de eeuwige lente, en de stad vanuit waar Pablo Escobar zijn drugs emperium opstartte en zo de meest beruchte en beroemde drugsbaron van de wereld werd. Na zo'n 2 weken alleen jungle en strand gezien te hebben, zijn we alledrie ontzettend toe aan een stad! we reizen nog ongeveer een weekje in dit trio, daarna gaan zowel Sara als Luke weer naar huis, terwijl ik nog 4 weken door ga reizen. Mega enthousiast om te zien wat de rest van de reis me gaat brengen!

Tot snel allemaal! Over 5 weken ben ik er al weer! Geniet nog maar even van de rust, daaaaaaaaaag xxxxxxxx

Reacties

Reacties

Mams

Wat een belevenis allemaal weer let je wel goed op dat je niet nog wat bezeerd. Veel plezier verder en tot over 5 weken .xxxxxxxx

vati

was een geintje hoor maar toch bedankt. nu reuze benieuwd naar de foto?. leuk je ff live gesproken te hebben. geniet xxx

vati

sorry foto? =foto?

vati

stomme computer ?mz comma s

Oma en Opa Schippers

Wat weer een geweldig verhaal.Prachtig zoals je alle belevenissen beschreven hebt Je bent wel de meest bereisde
kleindochter van ons.Bedankt voor alle mooie verhalen!!
Oma en Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!